poniedziałek, 4 grudnia 2006

Pytania i poszukiwanie odpowiedzi

Przykładowe pytania do osobistego rozważenia przed Stwórcą,
zachęcam do szukania odpowiedzi w ciszy serca,
nie tylko dzisiaj, przez ten Adwent,
ale częściej. Są to pytania,
które pomagają odkryć sens, o którym niedługo....

Kim jestem?
Co pragnę osiągnąć w życiu?
Co mi w tym przeszkadza?
Co kocham i jak kocham?
Czemu lub komu jestem wstanie się poświęcić? Dlaczego?
Jakie mam wady, słabości? Jak nad nimi mogę pracować?
Jakie mam marzenia?
Jak chcę by wyglądało moje życie?
Jak wypełniam Bożą wolę? Czy nie przyjmuję jej tylko wtedy gdy pasuje do mojego życia? Jeśli tak to dlaczego? Co zrobić by przyjmować ją całym sercem?
Jakie mam zalety? Jak mogę je wykorzystać do czynienia dobra?
Jak wygląda moja pomoc bliźniemu?
Czy często zdarza mi się, że miłość własna, przysłania mi bliźniego? Jak mogę by to zmienić? Jak pracować nad tym, żeby mój egozim nie przysłaniał mi innych?
Jakie jest moje powołanie?
Co robię by być bliżej Boga?

Można sobie o wiele więcej zadawać pytań
lub też zmniejszyć ich liczbę,
lub zadawać inne, ale w tym duchu,
w zależności od tego co czuję i jak czuję,
zachęcam do częstego do nich powracania
i powodzenia w pisaniu duchowego listu do św. Mikołaja...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz