sobota, 17 lutego 2007

Parę myśli z rekolekcji III

"Podczas rekolekcji, kazań i czegokolwiek innego lubię eksperymentować" - powiedział Ojcec Grzegorz, a potem opowiedział nam jak na pewnych rekolekcjach zaeksperymentował: "powiedziałem ludziom, aby przynieśli na następne spotkanie, coś co najbardziej kochają, do czego są przywiązani, z czym trudno byłoby się im rozstać... Ale ich zrobiłem, następnego dnia przynieśli, a ja kazałem im się zamienić tą rzeczą z osobą obok, mieli miny niesamowite, wściekli byli, że ho,ho... Wtedy im powiedziałem, że przywiązanie do tej rzeczy przysłania wszystko wokół... Na tym przykładzie najłatwiej tłumaczy się ślub ubóstwa. Ubóstwo nie polega na tym, by nie mieć, ale by się nie przywiązywać do tego, co się posiada... Jeśli posiadacie coś takiego, do czego ogromnie jesteście przywiązani - wyrzućcie to, by ta rzecz nie przysłoniła wam czegoś w życiu..."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz